Debattieren in der vorlesungsfreien Zeit | Debating during the semester break

Liebe Debattierer*innen,

die Vorlesungszeit des Wintersemesters 2020/21 ist vorbei, die Debatten gehen wie gewohnt weiter!
Weiterhin gilt:

• Jeden Montag um 18:00 Debatte auf englisch via Zoom
  • Jeden Dienstag um 18:00 Debatte auf deutsch via Zoom

Die Zoom Links bleiben die gleichen, neue Debattierer*innen sind natürlich herzlich eingeladen und können den Link formlos über die Kontaktmailadresse erfragen.

Den Debattierclub für ECTS belegen zu können, ist für dieses Semester erfolgreich abgeschlossen, es ist daher möglich, den Debattierclub zu einer jährlichen Lehrveranstaltung im Wintersemester zu machen.

Wir haben auch eine erfolgreiche englische Debatte gestartet, jede Woche können also internationale Studierende, oder die, die gerne ihre Englischkenntnisse verbessern wollen hier teilnehmen. Diese führen wir natürlich sehr gerne weiter fort.

Auf eine spannende Debattier-Zeit freut sich der Debattierclub und wünscht allen viel Erfolg bei Hausarbeiten und Klausuren.

==== English Version ====

Dear debaters,

the lecture period of the winter semester 2020/21 is over, the debates continue as usual!
Furthermore:

• Every Monday at 6 p.m. debate in English via Zoom
  • Every Tuesday at 6 p.m. debate in German via Zoom

The zoom links remain the same, new debaters are of course warmly invited and can inquire about the link informally via the contact email address.

We can turn the debating club into an annual ects course in the future, as it worked well last semester.

We have also started a successful English debate, so every week international students and/or those who want to improve their English can take part. We are of course very happy to continue this.

The FAU Debating Society is looking forward to exciting debates and wishes everyone good luck with their homework and exams.