Faculty of Humanities, Social Sciences, and Theology: PostDoc+ Research Grant for female scholars

Im Rahmen der Zielvereinbarungen 2023-2027 schreiben die Frauenbeauftragten der Philosophischen Fakultät und Fachbereich Theologie für das Jahr 2025 den PostDoc & Research Grant für Nachwuchswissenschaftlerinnen der Fakultät aus.

Das innovative Karriereprogramm bietet einer Nachwuchswissenschaftlerin die Möglichkeit innerhalb der Förderzeit einen Antrag für ein selbstgewähltes und inhaltlich passgenaues Drittmittelprojekt bei einem externen Fördergeber zu stellen. Ein begleitendes Karrierecoaching, die Beratung durch das Büro für Forschung und der gesicherte Zugang zum ProFund Programm des Graduiertenzentrums sind fester Bestandteil des PostDoc+ Research Grant.

Infoveranstaltung: Am 08. Oktober 2024 von 10:00–11:00 via Zoom. Bitte melden Sie sich bis zum 04. Oktober unter phil-frauenbeauftragte@fau.de an.

Anträge bis zum 16. Februar 2025!

Weitere Informationen: Ausschreibung_PostDoc+Research Grant

_______________________________________________________________________________________________________________

As part of the target agreements 2023-2027, the women’s representatives of the Faculty of Humanities, Social Sciences, and Theology invite female scholars to apply for the 2025 PostDoc+ Research Grant.

The innovative career program offers one female scholar the unique opportunity to submit an application to an external sponsor for a third-party funded project of her own choice and on a topic relevant to her field of research. An individual career coaching, advice from the Office for Research and Early-Career Researchers and guaranteed access to the Graduate Center’s ProFund program are an inherent part of the PostDoc+ Research Grant.

Info event: On October 8, 2024, from 10 am to 11 am via zoom. Please register by October 4, 2024, via email to: phil-frauenbeauftragte@fau.de.

Applications until February 16, 2025!

Find out more: Call_for_application_PostDoc+ResearchGrant